Náchod
nádraží v Náchodě

Nejnovější články

8. 1. 2019Nejen naše vlast, ale znovu celá Evropa čelí, žel, další obř...

Číst dále..


Zatímco většina politických stran bude letos volit nové předsedy, KSČM...

Číst dále..


https://www.facebook.com/komunistickastranacechamoravy/videos/32058812...

Číst dále..


Rozvoj náchodského regionu a doprava - Jaroslav Manych - nezávislý kandidát KSČM

obchvat nachodJiž několik let se spolek (dříve občanské sdružení) Obchvat Náchoda snaží přispět ke zlepšení dopravní situace v Náchodě a jeho okolí. Naše snaha směřuje zejména k podpoře vybudování obchvatu města Náchod. Od začátku jsme se u politiků setkávali s vyjádřením „na co bude Náchodu obchvat, když bude tranzitní doprava v budoucnu z Náchoda odvedena dálnicí D11 a navazujícím úsekem R11 směr Trutnov“. Snad z neznalosti místních podmínek se mylně domnívali, že přes Náchod jezdí pouze tranzitní doprava směr Polsko.

Pro rozvoj náchodského regionu a navazujícího broumovského výběžku je ve všech oblastech limitujícím faktorem dopravní obslužnost. Chceme-li podporovat rozvoj průmyslu, bude nutné zajistit pro podniky dodávky materiálu a následný odvoz vyrobeného zboží. Chceme-li podporovat rozvoj cestovního ruchu, opět narazíme na problém, jak sem dopravit turisty atd.

Jsem rád, že většina zainteresovaných politiků již konečně pochopila, že dostavba dálnice D11 + R11 směr Trutnov nevyřeší dopravu v Náchodě a okolí a začali výrazně podporovat dopravní stavby na trase mezinárodní silnice I/33. Nově se snad podaří prosadit tyto stavby do zákona 416/2009 Sb. Zákon o urychlení výstavby dopravní, vodní a energetické infrastruktury. Tato skutečnost nám sice obchvat nepostaví, ale stát tím dá jasně najevo, že se s ním určitě počítá.

Na jaře roku 2017 se konečně po dlouholetých bojích podařilo získat platné územní rozhodnutí pro stavbu obchvatu Náchoda, za což úředníkům stavebního úřadu v Náchodě patří poděkování.

Máme ale před sebou další neméně lehkou etapu. Jedná se o stavební povolení a s tím související jednání s vlastníky nemovitostí na trase obchvatu o možnosti jejich prodeje pro potřeby stavby. Zde by situace byla výrazně lehči, kdyby ČR, tak jako některé sousední státy, měla zákon o tzv. liniových stavbách, o kterém se také hovoří již několik let a výsledek se zatím nedostavil.

Jaroslav Manych
nezávislý kandidát KSČM Náchod
skola2 310 x
NAHORU